HAHA! ;)

En liten flicka pratade med sin lärare om valar.

Läraren sa att det var fysiskt omöjligt för en val att svälja en människa då valen, fastän den är ett väldigt stort däggdjur, har en väldigt smal hals.

Den lilla flicka sa då att Jona svaldes av en val. Irriterad upprepade läraren att en val inte kan svälja en människa; det är fysiskt omöjligt. Den lilla flickan sa, "När jag kommer till himlen ska jag fråga Jona".

Läraren frågade, "Men tänk om Jona hamnade i helvetet?"

Den lilla flickan svarade, "Då får du fråga honom".



En dag satt en liten flicka och tittade på medan hennes mamma diskade i kökshon. Hon upptäckte plötsligt att hennes mamma hade flera vita hårstrån som syntes väl som kontrast mot hennes bruna hår. Flickan såg på sin mamma och frågade nyfiket: "Varför är en del av ditt hår vitt, mamma?"



Hennes mamma svarade: "Tja, varje gång du gör något dåligt och får mig att gråta eller vara olycklig, så blir ett av mina hårstrån vitt."

Den lilla flickan tänkte en stund på detta och sa sedan: "Mamma, varför är mormors hår HELT vitt?"



Barnen stod i kö i matsalen i en katolsk lågstadieskola för att få sin lunch. Längst fram på bordet fanns en stor hög med äpplen. En nunna skrev en lapp och satte den på äppelskålen:

"Ta bara EN. Gud tittar på."

Längre bort i lunchkön, på den bortre delen av bordet fanns en stor hög med chokladkakor. Ett barn hade skrivit en lapp: "Ta så många du vill. Gud tittar på äpplena."

Kommentarer
Postat av: MT

haha (Y)

2010-02-11 @ 16:12:46
URL: http://mariiette.blogg.se/
Postat av: fillan

jag väntar fortfarande på min bild o.O

hehe ;)

2010-02-11 @ 16:54:13
Postat av: ABSSOLUTAARNELA

allt bra med dig sötnos? ;)

2010-02-11 @ 16:58:09
URL: http://aarnnela.blogg.se/
Postat av: sophie - fotoblogg

tävling på bloggen :D

anmäl dig? http://sophiemarie.blogg.se/2010/february/veckans-blogg-drar-de-nominerade-pa-mandag.html#comment

2010-02-11 @ 17:49:08
URL: http://sophiemarie.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn, slår vad om att du inte heter Anonym:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback