Äventyrsbadet i Skövde

Som ni kanske vet så var jag och familjen och badade på Äventyrsbadet i Skövde. Helt kanon var det! Ett enormt vattenland med massa träd runt omkring. Var som att bada i djungeln ungefär, haha. Här under kommer lite bilder där jag berättar under varje...

Vattenlandet uppifrån



Det första man såg när man kom in, där var bland annat vågmaskinen. Sen kunde man simma i små gångar då man kom någon annanstans


Vattenrutschkanan Forsen, man va tvungen att vara 13 år för att åka den. Själva åket var inget speciellt alls, det var när man kom ner då det var ett jäkla tryck :O Första gången jag åkte kom jag inte upp ur vattnet för allt vatten som kom. Läskigt! Men andra gången gick det bättre då jag hade siktet på repet som man kunde ta tag i. Ett enormt tryck va det! Tror dom sa att det va 900 liter vatten som kom...då kanske ni förstår


Man kunde fika där inne, istället för att gå ut ur badlandet satt man där inne och fikade lite


Barnpooler fanns det också för er som har små barn


Utmaningar, haha? ;)


Fanns 3 olika rutschkanor + forsen. En där man kan åka 2 stycken, lite större( bilden ovan ), en spöktunnel och en annan som gick fort. Man åkte den på tid, så man kan ju tävla med någon kompis. Haha ;)


Man kunde simma ut också. Alltså verkligen ut, ut i friska luften. Haha ja ni fattar. Coolt, fast det va kallt. Tur att vattnet va uppvärmt så det va ju riktigt skönt att bada också för man frös aldrig!


En riktigt praktisk grej! En nyckel som man låser sitt skåp med. Ingen annan kan komma in i det och kommer du inte ihåg nummret på skåpet så få du gå runt och prova alla skåp innan du hittar ditt eget. Haha. Det praktiska är att när man får nycklen i receptionen så fylls det på med pengar, så kan man köpa "vad man vill" inne i badlandet istället för att springa och hämta pengar hela tiden och hålla reda på det. Sen betala man det man köpt när man går ut sen. Mycket praktiskt!

Tycker verkligen ni ska åka dit, det är helt kanon och ni kommer inte ångra er!


Lite priser och öppettider:





Är det något ni vill veta så fråga i kommentarsfältet så svarar jag om jag kan!

Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn, slår vad om att du inte heter Anonym:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback